Sunt singurul care se simte așa în București? Mă tot gândesc că sunt soluții, știu de soluții, știu de studii, dar NIMIC.

Ne încăpățînăm să folosim mașinile într-un oraș sau în orașe în care traficul și viața este deja sufocată. Știu că pare clișeu, dar pe vremea mea, adică pe la 15, max 20 de ani era mai bine. În primul rând aveam trotuare. Acum dacă intri pe străduțe, trotoarele sunt parcări, iar pe garduri vezi semne cu NU PARCAȚI, LOC REZERVAT! De verdeață nici nu vreau să pomenesc.

Încearcă unii primari de sector să facă ceva în privința asta, dar sunt sigur că este o soluție de moment și pe termen lung nu cred că va aduce cu adevărat un beneficiu.

Mă uit că fiecare ploaie transformă mașina în umbrelă, și mă gândesc că tot de comoditate e vorba și atunci când sunt duși copiii la școală – până în capătul străzii!!!

Citește și →  La serviciu, pe două roți | Observator.tv

DAR AȘA NU SE MAI POATE!

Știu că au fost făcute studii și elaborate planuri pentru a fluidiza traficul. Unele chiar de japonezi, adică chiar tari studiile și soluțiile (erau și pe termen lung). Altele (soluțiile) au fost propuse de mai mulți primari care au trecut pe la conducerea orașului. La un moment dat soluțiile au fost prilej de laudă

  1. am făcut metroul ușor, linia 41 și am câștigat …
  2. am sincronizat semafoarele și de la unirii la victoriei faci …
  3. am creat o bandă unică pentru autobuze și am delimitat câteva linii de tramvai …
  4. …benzile pentru bicicliști

Și?

Metroul ușor e singura chestie care pare că merge cu adevărat. Metroul cu ale lui magistrale spre Otopeni sau centura sau …este încă o promisiune.

Semafoarele s-au desincronizat și așa au rămas. Mergi pe Blv. Iuliu Maniu, ăla de te duce spre autostradă, spre Pitești și faci cu nervii. Cred că dacă ar ști Iuliu Maniu, ar cere să nu se mai numească așa bulevardul.

Citește și →  ai tăi dorm în weekend? la noi la 6:30 e trezirea!

Banda unică pentru autobuze merge doar pe o bucată scurtă de la Unirii, în rest e haos. Ori e ignorată, ori a dat peste cap circulația, iar cu tramvaiele și gardurile lor, ce să zic. Ar fi minunat dacă ar fi un interval mai mic și mai fix și tramvaie mai decente și atunci să vezi ce ar merge lumea. Până atunci …sunt doar niște garduri.

Next?

Am auzit sau citit undeva că deja sunt din ce în ce mai multe capitale sau orașe mari europene care nu mai acceptă mașini cu motor diesel. Noi cumpărăm în draci SUV-uri, motoare mari, mulți cai putere, să fie acolo. Deși scrie negru pe alb că motorina nu face bine, în București sau în țară diesel-ul e la putere.

Aș încerca să iau cât mai mulți conducători de mașini (nu contează tipul de combustibil) și să îi țin la universitate o zi să vedem atunci ce ar mai zice de poluare sau de mașini.

Citește și →  cum ai vrea să arate programul tău?

Poate sunt extrem, dar încerc că spun că transportul în comun, transportul alternativ (în toate formele lui) o să ne ofere o viață mult mult mai frumoasă și sănătoasă.

Știu că vorbesc la pereți, dar nici nu mă voi opri.

Știu că în București nu e tocmai indicată bicicleta, dar o folosesc.

Știu că în București metroul a devenit la anumite ore groaznic, dar îl folosesc.

Știu că București este poluat (nici nu vreau să vă spun cât de mult că o să ziceți că sunt nebun), dar merg pe jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *