Scriam acum câteva zile despre faptul că mă simt sufocat în București și că trebuie făcut ceva cu acele mașini vechi sau foarte vechi care poluează excesiv.

Este o proiect de hotărâre al unui consilier al PMB care prevede pe scurt:

… ca maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, asta înseamnă autoturisme produse până în anul 2000, deci cu o vechime de cel puţin 18 ani să nu mai poată circula în Capitală. Hotărârea ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2019. Din 2020, decizia ar fi valabilă şi pentru maşinile Euro 3, iar din 2021, pentru cele Euro 4. Potrivit proiectului, restricţia de circulaţia va fi valabilă în intervalul orar 06:00 – 22:00, iar cine nu o respectă, ar risca o amendă de 2.000 de lei.

Cu alte cuvinte capitala (căci doar despre ea este vorba pentru moment) poate fi tranzitată pe timpul nopții. Vor intra în aceasă categorie de maşini şi cele utiltare, care transportă beton, dar şi taxiurile.

Citește și →  Cantonament, descoperire, MTB, oameni …

Sunt prevăzute câteva excepții

  • autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase
  • autovehiculele care efectuează transport în comun
  • ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice
  • autovehicule care transportă alimente
  • autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care cu girofare galbene
  • autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV.

După cum vedeți va fi o hotărâre care va ajuta, dar numai până la un punct, pentru că acele vehicule mari și vechi nu vor fi trase pe dreapta. Vor mai fi destul mașini care vor polua, dar tot e bine că se va face ceva.

DE CE?

Bucureștiul este în top trei cele mai poluate capitale din Europa. Doar anul trecut au fost înmatriculate peste 100.000 de mașini la mâna a doua, doar în capitală. În țară sunt peste 1.000.000 de bolnavi de astm și 28.000 mor prematur din cauza calității precare a aerului.

Conform datelor Oficiului european de statistică, referitoare la nivelul de satisfacţie al locuitorilor din capitalele ţărilor UE, în anul 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureştiului se declarau multumiţi de calitatea aerului, şi 31% de nivelul de zgomot din oraş.

Citește și →  La mare cu familia în România pe timpul pandemiei

Aici aveți legături către surse care vorbesc despre calitatea aerului

Nici nu cred că este nevoie de date statistice să vedem că nu este verde în București care să contracareze poluarea.

Nu este nevoie de date statistice ca să vă explice praful din casele noastre.

Nu este nevoie de date pentru a vedea de ce e greu de repirat pe marile bulevarde la amiază.

ETC

Acest lucru se leagă perfect de inițaitiva care spune că pentru anumite categorii de mașini ITP-ul va trebui efectuat mai des și că atunci când este expirat mașina va rămâne fără numere. Vei putea să o deplasezi doar pe platformă sau să o împingi.

NU mă înțelegeți greștit nu vreau să trag pe dreapta mașinile vechi, dar va trebui făcut acest lucru pentru că, fie că vrem sau nu vrem, fie că acceptam sau nu, aerul pe care îl repirăm ne omoară!

Nu știu, dar sper, ca aceste măsuri să mai elibereze trotuarele sau să mai ușureze traficul. Ar fi minunat ca tipul ăsta de măsuri să fie impuse peste tot, în toate orașele, apoi în toată țara. Adică după ce că tăiem pădurea să mai avem și mașini vechi și poluante e ca și cum ne-am băga singuri într-o cameră de gazare.

Citește și →  numai tată să nu fii ...din nou

Încheiere

Treaba asta se întâmplă deja în multe colțuri de pe glob, în oraşe precum Paris, Londra şi Berlin au fost deja implementate măsuri pentru restricţionarea autoturismelor diesel sau foarte vechi.  La fel și în Bologna, Torino sau Bruxelles, Budapesta și lista va fi din ce în ce mai lungă.

Viitorul este hibrid sau electric sau pe bicicleta, dar până atunci măcar benzină euro6.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *