Mă întreb ce vom alege între cele două variante, pe bicicletă sau cu toții în mașinile personale?

Dacă ne urcăm cu toții în mașini va însemna că aerul curat nu va mai fi curat și tot ce am câștigat va fi pierdut.

Este clar că măsurile ce vor fi impuse ne vor obliga să facem lucruri, ca și în ultimele săptămâni, altfel decât eram obișnuiți.

Reîntoarcerea la „normal”, de fapt, o să fie o reinventare a modului în care ne mișcăm și interacționăm.

Ce se întâmplă acum în multinaționale este o discuție despre cum se vor întoarce oamenii la birou. Vor fi etape. Vor începe cei care au mașină personală primii, apoi restul …în grupuri bine stabilite. Ideea de bază este – cât mai puțin transport în comun și cât mai multe transport alternativ.

Ce înseamnă alternativ și în ce condiții?

Alternativ înseamnă bicicletă, trotinetă, mers pe jos, ride-share.

ride-share înseamnă fonduri pe care mulți nu sunt dispuși să le aloce.

trotinetă – o variantă foarte practică. Ocupă puțin spațiu, ușor de manevrat, dar nu o vei putea folosi și la activități în aer liber (indiferent că vorbim de varianta clasică sau electrică)

Citește și →  cu fetița în toaleta femeilor

bicicleta este versatilă, mereu a fost. Dincolo de mersul la birou, o poți folosi mai apoi și pentru ieșiri în natură.

Am auzit foarte mult argumentul legat de ploaie și de vânt. De fapt la trotinetă am văzut că folosirea acesteia nu este influențată de ploaie prea mult. Același lucru e valabil și la biclă, te plouă te schimbi :).

Trotientele electrice de închiriat vor avea ceva probleme pentru că nu vor putea fi curățate (igienizate), în timp ce bicicleta ta personală sau trotineta este personală.

Plus pentru bicicletă

După cum se vede am o predilecție pentru folosirea bicicletei, iar în Europa este pe val. Tot mai multe state adoptă măsuri care să încurajeze acest mod de mișcare/transport.

Marile orașe închid sau îngustează șosele, măresc trotuare, fac eforturi să treacă oamenii din mașini și autobuze către bicicletă sau trotinetă.

La noi sunt puține măsuri acum, poate că va apărea din nou „rabla pentru bicicletă”. Și niște piste ar ajuta …așa încât noi toți să avem de câștigat în dreptul sănătății. Unii au încercat să miște ceva, poate vor reuși.

Citește și →  idei de plimbare - Copenhaga!

Dacă ești dispus să îți iei o bicicletă mai „scumpă” (adică 2.500-4.500 lei) nu vei avea bătăi de cap cu stricatul ei cel puțin câțiva ani. Satisfacția și beneficiile se vor întoarce către tine înzecit.

Minus pentru bicicletă

Vremea și prețul sunt principalele minusuri pe care le are bicicleta.

La noi sunt cam 6 luni pe an în care poți folosi efectiv bicicleta. Dacă te îmbraci corespunzător poți merge și 8-9 luni, dar vremea este un minus peste care mulți nu vor trece niciodată.

Prețul este cel care dictează calitatea, satisfacția și costurile de utilizare ulterioare. Cei care își iau prima bicicletă au tendința să cheltuiască puțin. Spun că o vor folosi puțin, dar vor descoperi destul de repede că vor ajunge să o folosească mai mult decât au gândit. O bicicletă ieftină va genera consturi ascunse legate de întreținere. Va fi mai grea, piesele de o calitate mai scăzută și se vor strica mai des. Valoare la revânzare va fi mai mică.

Citește și →  radu a împlinit 3 ani, tea e știrbă de doi dinți

Deci din 15 mai va fi „pe bicicletă” sau „în mașină”?

Cred că va fi foarte multă mașină personală (mai ales printre cei care foloseau transportul în comun) și asta va însemna timp petrecut în trafic, probleme cu parcarea și bani pe benzină.

Prea puțini vor trece spre bicicletă în primă fază, prea puțini vor profita de reducerile din toate magazinele care vând biciclete de calitate. Abia după ce se vor aduna foarte mulți nervi în trafic vom considera că trebuie să ne urcăm pe bicicletă.

Poate vom avea o șansă, deși nu cred cu adevărat în ea. Șansa ține de vreun program care să stimuleze cumpărarea de bicle.

Deci…

Dacă ne-a plăcut că aerul este respirabil în orașele noastre, din 15 mai nu va mai fi cazul …veți vedea 🙁

Mie îmi place pe bicicletă și mi-aș dori să fie cât mai mulți ca mine …spre birou. Am o Merida de șosea și un MTB și folosesc bicla de șosea pentru birou.

2 comentarii pe “Bicicletă sau mașină din 15 mai?

  1. Gaher Lajos spune:

    …din pacate multi nu-si pot permite sa achizitioneze o bicicleta de calitate,care-ti ofera multa placere fara sa ai costuri suplimentare ptr.reparatii..Apoi categiria de persoane de varsta medie sau mai mult nu cunosc farmecul unei biciclete.electrice ,considetand ca-i greu de „manat”,mai bine ma las..Totalmente gresit..satisfactia pe care ti-o ofera este ceva cu totul special..Dar speranta moare ultima data..!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *