Deși puteam să întreb și dacă ebike-ul este o bicicletă pentru leneși. Zău că așa am auzit că ebike :)), e pentru leneși! 

Deci articolul de față va conține următoarele: 

  1. Cum mă pregătesc de tură
  2. Ce este ebike-ul
  3. Impresii și păreri personale 🙂

Insist să vorbesc despre pregătirea care precede orice deplasare cu bicicleta pentru că fiecare experiență mă mai învață câte ceva. Aici mă refer in egala măsură la turele pe sosea, dar și la cele cu MTB-ul

Mda…

  1. Pregătirea

  • echipamentul minim e compus din pantaloni (cu bazon, de preferat) 
  • o bluza mai strânsă pe corp
  • mănuși 
  • șosete de compresie, nu înalte 
  • ochelari
  • casca
  • bidon apa/izotonic
  • izotonice/gel/banana/napolitane
  • pompa sau orice kit deștept de reparat roata/pana plus o cameră
  • bani/buletin/telefon mobil
  • un partener (dacă ți se întâmpla ceva e bine să fie cineva care să stea cu tine sau să anunțe incidentul)
  • chei imbus
  1. Ce este ebike-ul?

  • o bicicleta asistată electric
  • nu dă la pedale în locul tău, tu dai, ea doar te ajută!
  • nu se încarcă în timpul mersului sau când pui frână (adică nu are dinam), cel puțin ce am încercat eu nu avea
  • are o baterie care îi oferă o autonomie de 100-160 km în funcție de câțiva factori și setări 
  • este un mod plăcut să scoți la o tura o persoană neantrenată dar dornică să facă lucruri
  • este o posibilitate de a acoperi distanțe lungi fără un efort mare
  • o bicicletă scumpă dar cu durată mare de viață
Citește și →  mamele sunt ca o turmă, uneori

Ca orice bicicletă cu cât este setată mai bine și cu cât este mai pe măsura biciclistului cu atât bateria își va maximiza ciclul de funcționare. Eu pe un ebike măsura M pot merge pe modul eco cam 120 km (186 cm și 77 kg), cineva potrivit pentru această măsură (170 cm și vreo 60 kg) poate scoate și 160 km pe un drum cu puține diferențe de nivel.

Bicicleta nu dă la pedale pentru tine, doar te ajută. te ajută cu trei moduri de a folosi puterea motorului electric: eco, normal și high (poate fi boost 1 și 2). Ai o singură foaie și până la 11 pinioane și asta înseamnă că se poate comporta ca o biclă normală dacă îți dorești asta, doar că mult mai grea.

În Austria (de exemplu) există deja stații de încărcare pentru astfel de bicle, deci nu este nevoie să mergi cu o baterie de rezervă după tine sau încărcător. Până ajungem și noi acolo mai este mult.

  1. Impresii

  • e foarte cool să te dai cu ebike-ul
  • ajungi la muncă fără să transpiri și nu mai ai nevoie de schimburi
  • pleci de la stop precum troleul, cu boost :), și îi șochezi pe șoferi
  • te strecori și încaleci bordurile fără efort
  • ai asistență pentru o viteză constantă de 25km/h
  • la munte poți să ajungi unde ai ajunge cu multă transpirație și efort
  • la munte poți să ajungi unde ajungi cu chiu cu vai cu piciorul
  • la munte poți să vezi o tonă de chestii pe care altfel le-ai vedea în mai multe zile (poți ajunge pe platou la babele sau la sfinx!!!)
  • la munte poți să te bucuri de ce vezi în jur fără să stai încordat pe ghidon 
  • la munte poți ajunge și dacă nu ești Nibali sau Froom 🙂
  • la munte poți să faci ture pe care altfel nu ai avea cum să le faci pentru că te-ar ucide urcările 🙂
  • ebike-ul înlătură bariera vârstei sau a (ne)putinței
  • ebike-ul este pentru fun, relaxare, descoperiri
  • ebike-ul este parte din viitorul imediat
Citește și →  Daniel Osmanovici, prezentatorul Observatorului de week-end, vede România de pe bicicletă

Ce aș recomanda?

  • Dacă ai bani e o idee minunată să iți iei un ebike.
  • Dacă ai o vărstă mai înaintată sau crezi că bicicleta nu mai este de tine că nu mai poți dar ai vrea… atunci poți să iei un ebike
  • Dacă vrei să ajungi acolo unde altfel nu ai merge cu o biclă normală și ști că astfel ai ieși mai des atunci cumpără un ebike
  • dacă mergi mult prin oraș și vrei să transpiri puțin până la muncă atunci …un ebike
  • testează înainte să cumperi 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *